måndag 18 juni 2012

Lova 8 månader

Ja du skitunge, vid det här laget hade jag tänkt att du skulle sluta amma men vi har lite olika åsikter där du och jag. Du vill fortfarande tutta minst var tredje timme varje natt och skriker i en timme om du inte får det. Vilket resulterar i att jag ger upp och låter dig få som du vill. Men på dagarna äter du mat, gröt och välling. Det är väl meningen att du ska börja med 8 månadersmaten nu men då bitar kväljer dig får vi nog avvakta lite med det. Dessutom har du ju fortfarande inte en enda tand =)


På gång att krypa är du i alla fall. Du går från sittande ner på alla fyra men efter ett tag lägger du dig platt på golvet och skjuver dig bakåt med händerna. Samma sak med gåstolen, bara bakåt där också. Du vill också gärna resa dig upp, men bara till knästående sen räcker det tydligen.


Fortfarande är det din mamma som gäller, går jag två meter från dig så är det för långt. Men är du och din pappa själva så går han nu väldigt bra han också. Men hör du eller ser mig så blir det ett illtjut.


Leksaker är väldigt kul nu men även mobiltelefoner, tvdosor, hudlotionflaskor, datasladdar. Du kastar dig fram mot allt och blir jättearg om du inte får det som just då är inom synhåll. I bassängen tror du att det går att plaska sig fram till grejerna, likaså i badkaret. Du kan sitta långa stunder själv på golvet med dina leksaker om dom ligger i korgen så du får plocka ur dom en efter en. Andra roliga saker är sånt som går att pilla på. Som knappar eller mammas piercings och prickar. Du sitter och pillar helt fascinerat med pekfingret. Fåglar som flyger är roligt att titta på.

Du kan vinka, i alla fall för oss med ett tränat öga och ibland gör du rörelsen till blinka lilla stjärna när jag sjunger den för dig. Du tränar mycket på att göra olika ljud och populärast är att göra "indianljud" med handen.


1 kommentar:

  1. Men åh, det låter precis som Eddies inställning till att sluta amma. Mina försök slutade igår med tårar från båda hållen och sedan gav jag upp. Han får väl ha den så länge han vill då, pallar inte bråka :D

    SvaraRadera