tisdag 5 juni 2012

Håret nu igen


Idag har jag beställt såna här från en tjej i Göteborg som ska göra dom för hand.


Bild härifrån

 Förhoppningsvis kommer det att bli nåt sånt här när dom kommer i håret.



Bild härifrån

Jag har haft pemanenta dreads två gånger förut men då jag tröttnar så fort är det betydligt enklare med sådana här som man flätar i. Då kan jag ta ur dom när jag vill och även återanvända hur många gånger som helst. När vi åker till Stockholm i sommar ska jag också köpa med mig rött plasthår och försöka tillverka ett set själv. Det är väl kanske inte så enkelt som jag tror men samtidigt så kostar håret 49 kr bunten. Vem vet, det kanske blir min nya hobby. Istället för handarbete liksom =).


I helgen bytte vi barnstol till lillskruttan så nu åker hon mer säkert. Dock måste vi åka citroên i dag när vi ska upp till mina föräldrar för vi ska ha släpkärran med oss. Äntligen får jag hem hammocken. Nu ska vi bara få sol o värme så jag kan ligga i den också. Vi ska åka upp ned anledning att min styvfarmor fyller pensionär idag. Jag har förberett en korg med diverse pensionärsgrejer som present. En käpp, en bingoskraplott och en krysstidning, knästrumpor, bridgeblandning, en scarf och ett halsband. Funderar på att lägga till senilsnören också för att den ska bli komplett. Jag ska även fira min mamma då vi inte var där på mors dag med en bok och en mascara. Vi har massor att göra innan vi ska åka och jag har inte ens masat mig upp ur sängen. Antagligen dags att göra det nu.

Ha en jättehärlig nationaldag på er ni som är lediga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar