måndag 14 maj 2012

Husmorshelg

I fredags kväll kom jag faktiskt iväg alldeles själv för att umgås med några vänner, väldigt trevligt, men annars har helgen mest bestått av hemarbete. Jag har endast tagit en promenad till ICA, med bebis, och en till Johanna, med jycken, annars har jag inte lämnat tomtgränsen. Lördagens nöje bestod i att baka bullar och hallongrottor. Det var så länge sedan jag bakade bullar att jag glömt att det verkligen tar en hel dag. Snacka om att det egentligen är värt att köpa färdiga. Men hemmabakade är ju mycket godare dock.

Igår var det trädgårdsarbete som stod på agendan då svärföräldrarna var här och drev på oss lite. Eller egentligen var det väl mest svärmor som fick jobba då maken var sååå sjuk, dock tillräckligt frisk för att jobba idag, och jag fick mest underhålla Lova. Svärfar parkerade sig som vanligt framför TVn efter en stund för att se på nån sport. Men det kom i alla fall några rosor ner i backen och vi kom fran till vart jordgubbslandet ska ligga. Nu ska det bara byggas en ram till det då jag inte vill ha jordgubbar med en touch av hundkiss. Jag har t.om hittat virke till den bakom våra uthus där det finns ett mindre skrotupplag och brädgård. Men det är perfekt när det är gratis. Det är också skönt när man ser lite förändring i trädgården för då blir man sugen på att göra mer. Vi fick även hit svärisarnas släpkärra så nu blir det till at åka upp till mina föräldrar och hämta hem vår hammock som ska stå i vår fusksyrenberså. Nu hoppas vi då också på lite finare väder, känns lite konstigt att behöva ha vantar på ungen i mitten av maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar