söndag 25 mars 2012

Händelserik helg

Vi har hunnit med en del i helgen och i det underbara vädret. Det räcker med några sådana här dagar för att förstå varför man ändå bor i det här alldeles för kalla landet.
I fredags kväll påbörjade vi grillsäsongen i sällskap av min bror och hans sambo. Grillat och svenska jordgubbar är sommaren i smaker.
Lördagen började tidigt för vissa i familjen då skitungen vaknade tidigt men för mamman blev det sovmorgon, eftersom Anders ändå var vaken. När vi väl hade kommit i ordning åkte vi till en nyöppnad outlet inne i Karlstad där jag fick tag på ett par Dickiesshorts som jag velat haft länge. Det visade sig också att outleten låg nära Kaviar där de serverar brunchbuffé för endast 75 kr, kändes lika lyxigt som hotellfrukost. Efter det var det dags för barnmässan där jag shoppade lite till Lova, bl.a en klänning med döskallar på, och fick en del gratisgrejer. Det var första gången jag var där och det var en trevlig upplevelse. Vi hade tänkt grilla även på lördagen men jag var helt slut så det blev en sväng förbi Mc donalds på vägen hem.
Idag startade vi dagen med att åka till Deje för Lovas premiär i badhuset. Hon var lite skeptisk till en början och särskilt när instruktören hade henne men efter en stund gick det bra. Men det var tydligen rena sömnmedicinen för sedan sov hon över tre timmar i vagnen och ikväll slocknade hon direkt, ingen skillnad p.g.a sommartiden där inte, utan hon skulle sova vid halv sju som vanligt. När hon sov i vagnen passade jag på att kratta lite. Och insåg att det kommer ta låååång tid att kratta hela gräsmattan. Efter det var det dags att tända grillen igen. Fortfarande lika gott. Och nu i kväll har jag beställt inbjudningskorten till Lovas dop.

1 kommentar:

  1. Härlig helg!! John sov också som en tok de första gångerna vi var på babysim! Det är en intensiv upplevelse. Men de vänjer sig! :) Vi kunde inte gå för att John blivit förkyld igen men nästa söndag ses vi nog där...! Kram

    SvaraRadera